Homma on yksinkertainen.
Tunkilla auto ylös, pyörä pois.
Satula auki, ja irti kokonaan. Jarruletku tukittu. Satulan putsaus/hionta/harjaus ruosteesta/liasta, ja kuparirasva liikkuviin kohtiin. Uudet osat tilalle. Levyt pitää puhdistaa brakecleanerilla ennen asennusta säilöntärasvasta.
Työkalut:
Pulttiavain 17mm
Tunkki
Räikkäavain
16mm ja 11mm hylsy
Kuusiokoloavain levyn irroitukseen
Teräsharja, hiomapaperia ja viila
Satulan takana 4kpl 11mm avaimella olevia pultteja irti jolloin satula menee kahteen osaan.
Sinisellä 2 kpl 16mm
punainen satula kahtia 4kpl 11mm
vihreä on ilmausruuvi
2kpl 16mm avaimella satula irti
Jarruletku on hyvä tukkia.
Tämmöisella puristimella painoin jarrujen männät sisään jotta jarrupalojen vaihto onnistuu.
satula osissa
Kuparitahnaa kuluviin kohtiin
Pyörännavan hionta puhtaaksi. Käsijarrut kannattaa säätää ennen uuden levyn asennusta. Käsijarrut säädetään rattaasta käsijarrukenkien välissä.
Levy kiinni 1kpl kuusiokolokantaisella ruuvilla
Uudet osat paikoilleen
Lopuksi jarrujen ilmaus, ilmausruuvista ja samaanaikaan jarrupoljinta pumppaamalla niin kauan kunnes kuplia ei enään tule ja poljin tuntuu hyvältä.