1. Kylmänä käynnistys -> Rikastus
-Varmistetaan syttymiskelpoisen seoksen määrä sytytystulpan alueella
-Tunnistus tapahtuu lämpötila-anturilla
-Toteutus suuttimen aukioloajalla
Lambda= Sisäänimetty ilmamäärä jaettuna teoreettisella ilmamäärällä
2. Lämmityskäyttö -> Joutokäynnin tasaus
-Joutokäynnin säätöventtiili
-Kaasuläpän asentotunnistin
-Pyörintänopeus tunnistin
-Toteutus täytöksen määrällä (ilma/polttoaine) ilmanmäärää vähennetään moottorin lämmitessä
Askelmoottori -> kelojen resistanssi- ja jännitemittaus
3. Kiihdytys -> Rikastus ja maksimi teho
-Kaasupolkimen asento ja kulmanopeus
-Maksimitehon lambda-arvo
4. Täyskuorma-ajo -> maksimi teho
-Täyskuormarikastus
-Pyörintänopeuden rajoitus
5. Moottorijarrutus
-Syötön katkaisu
-Pyörintänopeus yli 1500rpm
-Kaasuläpän asento
6. Osakuorma-ajo
-Seossuhde mahdollisimman laihana minimaalisen kulutuksen aikaansaamiseksi
-Kaasuläpän asento
7. Ajo ohuessa ilmatilassa(esim. Alpeilla(vuoristossa))
-Ahdetussa moottorissa ahtimen pyörintänopeuden rajoitusta säädetään.
TOIMILAITTEET
Kaasuläppä -> moottori
-Kelan resistanssi
-Käyttöjännite -> säätökeinot: (suojavastus) pulssisuhdeohjaus
Sähkömagneetti
-Suuttimet
-Magneettiventtiilit
-"moottorit"
Piezo-sähköinen elementti
-suuttimet (diesel)
Karamoottori -> normaali kestomagneetti moottori
-Kela
-Harjat
-Suunnanvaihto napaisuutta muuntamalla
ANTURIT
Lambda-anturit (zirconium ja titanioksidi)
lambda maks 1V
TOIMILAITTEET
Kaasuläppä -> moottori
-Kelan resistanssi
-Käyttöjännite -> säätökeinot: (suojavastus) pulssisuhdeohjaus
Sähkömagneetti
-Suuttimet
-Magneettiventtiilit
-"moottorit"
Piezo-sähköinen elementti
-suuttimet (diesel)
Karamoottori -> normaali kestomagneetti moottori
-Kela
-Harjat
-Suunnanvaihto napaisuutta muuntamalla
ANTURIT
Lambda-anturit (zirconium ja titanioksidi)
lambda maks 1V